Milyonlarca Dizel Araç Sahibi Bu Hatayı Yapıyor: Otomobile Zararı Çok Büyük!

Posted by

Türkiye’de son yıllarda akaryakıt fiyatlarının katlanarak artış göstermesi, vatandaşların ‘dolu depo’ kavramını unutmasına neden oldu.

Litresi 41 liraya yaklaşan motorin fiyatları nedeniyle birçok sürücü, yalnızca birkaç litrelerik akaryakıt alarak araç kullanmaya devam ediyor. Otomobilde sürekli olarak düşük seviyede akaryakıt bulunması ise aracın ömrünü oldukça kısaltmakta.

BUNU YAPMAYAN SÜRÜCÜLERİN OTOMOBİLİ BÜYÜK ZARAR GÖRÜYOR

Sanayi ustaları, bu durumun özellikle benzin pompasına zarar verdiğini ve sıklıkla dizel araçlarda görüldüğünü belirterek, bu tür davranışı alışkanlık haline getirmenin mazot pompasının ömrünün bitmesiyle sonuçlanacağını açıkladı.

Uzman isimler, araç sahiplerine verdiği tavsiyede, otomobilde her zaman 30 km ve üzerinde gidebilecek kadar yakıt bulundurmayı ve daha alt seviyelere düşmemeyi tavsiye etti.

PARTİKÜL FİLTRELERİNİN BAKIMINI YAPMAYANLAR BÜYÜK MASRAFLARLA KARŞILAŞACAK

Sanayi ustaları, dizel araç sahiplerine yönelik bir başka uyarıda ise, normal kullanım şartlarında 100 bin ile 250 bin kilometrelik kullanım ömrüne sahip olan partikül filtrelerinin, bakımının yapılmaması halinde araç sahiplerine büyük masraflar çıkarabileceğine dikkat çekildi.

PARTİKÜL FİLTRESİ NEDİR?

Partikül filtresi ya da kısa adıyla DPF, otomobilin üretimi sırasında egzoz sistemi içerisine yerleştiriliyor. Filtre sayesinde dizel yakıtın motor tarafından kullanımı sonrasında ortaya çıkan kurumun ve zararlı gazların doğaya direkt salınımı yüzde 80 oranında engellenmiş oluyor. Ancak temiz yakıt kullanılmaması ve araçların kısa mesafelerde sık sık kullanılması partikül filtresinin kısa zamanda tıkanmasına neden oluyor.

Partikül filtresinin değişimi hem maliyetli hem de araç içinden bir çok parçanın sökülmesine neden oluyor. Vatandaşlar hem maliyeti düşürmek hem de araçlarından parça sökülmesini istemediği için değişim yerine partikül temizliğini tercih ediyor. Değişimin çok maliyetli olduğunu söyleyen oto tamircisi Bilal Öner, “Kirli yakıt partikül filtresinin tıkanmasına en önemli etken. Yerleşim yeri ufak olduğu zaman araç devrini almadan sürekli vites değişimi yapılması, kısa mesafelerde araç ile gidip gelmekten ötürü partikül filtresi çabuk dolar. Yetkili servisler 80 bin kilometrede değişin önerir. Değişim çok pahalı ve maliyetli olduğu için temizlik uygulamasını hayata geçirdik” dedi.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir