Marka İletişim Stratejisti ve Bilişim Vadisi Kurumsal İletişim Koordinatörü Leyla Gök İsrail ürünlerine uygulanan küresel boykotun markalar üzerindeki uzun süreli etkisini değerlendirdi.
İsrail’in Filistinlilere yönelik insanlık dışı saldırılarına tüm dünyanın şahit olduğunu belirten Gök, şöyle devam etti:
Gök, müşterilerin ürün satın alırken sadece maddi değil manevi olarak da tatmin duygusu yaşamak istediğine dikkati çekerek, markaların müşterilere verdikleri sözlere sadık kalmalarının önemli bir şirket stratejisi olduğunu dile getirdi.
Gök, İsrail saldırılarını destekleyen markaların, satış ve pazarlama sırasında verdikleri “ayrımcılık yapmayacakları” vaadiyle gerçekliğin çeliştiğini aktararak, markaların reklamlarında yer verdikleri “insanlık sevgisi, ayrımcılık karşıtlığı, dünyayı kurtarma” gibi vaatlerinin konu İsrail olunca geri plana itildiğini kaydetti.
Gök, markaların artık ürünleri kadar pazarlamaya da yatırım yaptığına işaret ederek, yeni nesil müşterilerin markalardan sadece ürünlerinin iyi olmasını değil aynı zamanda toplumu iyileştirici söylem ve eylemlerde bulunmalarını talep ettiğini anlattı.
Müşterilerle söylem ve vaat birliğinde buluşamayan markaların bir süre sonra maddi açıdan zorlanacaklarının altını çizen Gök, şu ifadeleri kullandı:
Gök, markaların çıkarları için müşterilere yalan söylediğine vurgu yaparak, boykot edilen markaların müşteriler gözünde hiçbir değerinin kalmayacağı görüşünü paylaştı.
Gazze saldırılarında boykot edilen markaların “suçludan” yana tavır almasının stratejik ve “vicdani” olarak yanlış bir tercih olduğunu vurgulayan Gök, sözlerini şöyle tamamladı: